آموزش های جالب از همه چیز

  • ۰
  • ۰

بهترین افزونه های بک آپ گیری از وردپرس

با سلام به شما دوستان تیک تمی، امروز و در این مقاله به معرفی ۷ مورد از بهترین افزونه های بک آپ گیری از وردپرس می پردازم.

برای یک وبمستر بک آپ گیری از وردپرس بطور منظم بهترین کاری است که می تواند برای امنیت وب سایت خود انجام دهد. چرا که بک آپ گیری از وردپرس علاوه بر آرامش بخشی به ذهنش، می تواند در موقعیت های فاجعه بار مانند زمانی که سایت هک شده یا زمانی که وبمستر به طور تصادفی سایت را بروی خودش قفل کرده، بسیار مفید باشد.

در اینجا چند افزونه بک آپ گیری از وردپرس چه رایگان و چه غیر رایگان را که اکثر آنها برای استفاده نسبتا آسان هستند را به شما معرفی می کنم.

بهترین افزونه های بک آپ گیری از وردپرس

بسیاری از سرویس دهندگان میزبانی وب وردپرس سرویس پشتیبان محدودی را ارائه می دهند، پس برای کاربران اینگونه سرویس دهندگان بهتر است که صرفا به خدمات آنها تکیه نکنند. اگر تاکنون از وب سایت وردپرس خود فایل پشتیبانی تهیه نکرده اید، بهتر است یکی از این ۷ افزونه برتر وردپرس را انتخاب کنید و از آن استفاده کنید.

۱- افزونه UpdraftPlus

UpdraftPlus بهترین  افزونه پشتیبان گیری از وردپرس

افزونه UpdraftPlus محبوب ترین افزونه رایگان بک آپ گیری از وردپرس موجود در اینترنت است. این افزونه دارای بیش از ۲ میلیون نصب فعال است و به طور میانگین امتیاز ۴٫۹ از رتبه ۵ ستاره را دارد.

افزونه UpdraftPlus به شما امکان می دهد یک نسخه پشتیبان کامل از سایت وردپرس خود را ایجاد کنید و آن را در ابر ذخیره کنید یا از طریق کامپیوتر خود دانلود کنید.

این افزونه بک آپ گیری از وردپرس بصورت زمان بندی شده و بک آپ گیری از روی درخواست شما در هر زمان که بخواهید را، پشتیبانی می کند. همچنین می توانید انتخاب کنید که از چه فایل هایی پشتیبان گیری کند.

افزونه UpdraftPlus می تواند به طور خودکار فایل های پشتیبان گیری شده را به Dropbox، Google Drive، S3، Rackspace، FTP، SFTP، ایمیل و چندین سرویس ذخیره سازی ابر دیگر بارگیری کند.

علاوه بر پشتیبان گیری از هر وب سایت وردپرس، UpdraftPlus همچنین به شما اجازه می دهد تا به آسانی مستقیما از پنل مدیریت وردپرس خود فایل های پشتیبان گیری شده را بازیابی کنید.

UpdraftPlus همچنین یک نسخه premium با افزودنی هایی برای وب سایت های مهاجرت و یا کلون، جستجوی پایگاه داده و جایگزینی، پشتیبانی همزمان از چندین سایت و چندین ویژگی دیگر است. نسخه premium همچنین به به شما امکان اولویت بندی در پشتیبان گیری را می دهد.

نسخه رایگان افزونه UpdraftPlus دارای ویژگی های فراوانی است، با این حال توصیه می کنم برای باز کردن تمام ویژگی های پشتیبان گیری قوی از نسخه UpdraftPlus premium استفاده کنید.

۲- افزونه VaultPress (پشتیبان گیری Jetpack )

VaultPress - افزونه پشتیبان گیری Jetpack

 افزونه VaultPress توسط Matt Mullenweg (بنیانگذار وردپرس) و تیم او در Automattic تاسیس شد.

گرچه افزونه VaultPress در ابتدا به عنوان یک افزونه مستقل ساخته شد، اما در حال حاضر بخشی از محصول دیگری در Automattic است که به نام JetPack شناخته می شود. شما برای استفاده از VaultPress به یک طرح اشتراک JetPack نیاز خواهید داشت. برنامه های قیمت گذاری متعدد با مجموعه ای از ویژگی های مختلف برای این افزونه وجود دارد.

افزونه VaultPress ارائه راه حل پشتیبان گیری خودکار در زمان واقعی را با قیمت ۳٫۵۰ دلار در هر ماه آغاز می کند. شما به راحتی می توانید با استفاده از VaultPress به بک آپ گیری از وردپرس بپردازید و در زمان لازم به سادگی، صرفا با چند کلیک پیشتیبان های گرفته شده را بازیابی و نصب کنید.

نسخه های بالاتر Jetpack علاوه بر آنچه ذکر شد، اسکن امنیتی و چندین ویژگی قدرتمند دیگر را ارائه می دهند.

توجه: چند جنبه منفی در استفاده از VaultPress وجود دارد:

اول- برای استفاده از این افزونه برای چند سایت مختلف باید به ازای هر سایت پول پرداخت کنید و این سبب می شود هزینه های شما افزایش یابد.

دوم– همچنین برای استفاده از این افزونه شما مجبور به عضویت در JetPack هستید، باید یک حساب WordPress.com دریافت کنید، و افزونه Jetpack را در سایت خود نصب کنید.

در نهایت، پشتیبان گیری فقط برای ۳۰ روز در برنامه های پایین تر ذخیره می شود. اگر می خواهید یک آرشیو پشتیبان گیری نامحدود داشته باشید، باید ۲۹ دلار در هر ماه برای هر وب سایت پرداخت کنید که برای مبتدیان بسیار گرانتر از سایر راه حل های لیست شده در اینجا است. به عبارتی این افزونه برای سایت هایی با درامد بالا یا سایتهای حرفه ای مناسب است. برای بعضی سایتها حتی با وجود هزینه های بالا،استفاده از افزونه VaultPress به خاطر اعتبار ستاره ای Automattic کاملا ارزشمند است.

اگر از JetPack برای استفاده از ویژگی های دیگر مانند JetPack CDN برای عکس ها، ارتقاء رسانه های اجتماعی و غیره استفاده می کنید، این انتخابی بدون اشکال برای شماست.

۳- افزونه پشتیبان گیری BackupBuddy

BackupBuddy وردپرس پشتیبان گیری افزونه

افزونه BackupBuddy یکی از پرطرفدارترین افزونه های بک آپ گیری از وردپرس است که بیش از نیم میلیون سایت وردپرس از آن استفاده می کنند. این افزونه اجازه می دهد تا شما به راحتی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه پشتیبان گیری از سایتتان را برنامه ریزی کنید.

با افزونه BackupBuddy، شما می توانید فایل های پشتیبانی خود را به صورت خودکار در سرویس های ذخیره سازی ابر مانند Dropbox، Amazon S3، Rackspace Cloud، FTP، Stash (خدمات ابری شان) ذخیره کرده و یا آنها را به خودتان ایمیل کنید. اگر از سرویس Stash آنها استفاده می کنید، می توانید از پشتیبان گیری در زمان واقعی استفاده کنید.

بزرگترین مزیت استفاده از BackupBuddy این است که این افزونه یک سرویس مبتنی بر هزینه اشتراک نیست، بنابراین هزینه ماهانه ای برای شما وجود ندارد بلکه صرفا باید هزینه اولیه ای برای تهیه آن پرداخت کنید. شما می توانید از افزونه بر روی وب سایت های ذکر شده در برنامه خود استفاده کنید.

شما همچنین به انجمن های پشتیبانی premium ، به روز رسانی های منظم و ۱ گیگابایت حافظه ذخیره سازی BackupBuddy Stash دسترسی خواهید داشت تا بتوانید فایل های پشتیبان خود را ذخیره کنید. علاوه بر این، قابلیت همگام سازی iThemes به شما اجازه می دهد تا ۱۰ سایت وردپرس را از یک داشبورد مدیریت کنید.

شما حتی می توانید از BackupBuddy برای تکثیر، مهاجرت و بازیابی وب سایت ها استفاده کنید. این افزونه یک مجموعه کامل از ویژگی های مورد نیاز شما برای پشتیبان گیری، بازگرداندن و جابجایی یک سایت وردپرس است. به طور خلاصه، افزونه BackupBuddy یک جایگزین معتبر برای افزونه های UpdraftPlus و VaultPress است که می توانید از آن استفاده کنید.

۴-  افزونه پشتیبان گیری BoldGrid 

BoldGrid Backup افزونه وردپرس

افزونه BoldGrid Backup یک نسخه پشتیبان گیری خودکار وردپرس است که توسط BoldGrid که یک سایت سازنده وب سایت است و توسط WordPress تامین می‌شود، ارائه شده است.

این افزونه اجازه می دهد تا شما به راحتی پشتیبان وب سایت خود را ایجاد کنید، سایت خود را بعد از خرابی بازگردانید و حتی می توانید از آن برای جابجایی سایت خود در هنگام تغییر میزبان استفاده کنید. شما می توانید پشتیبان گیری خودکار را راه اندازی و یا به صورت دستی و صرفا با یک کلیک از سایتتان پشتیبان گیری کنید.

افزونه BoldGrid دارای یک ویژگی حفاظت خودکار خطایی است که قبل از به روزرسانی یک نسخه پشتیبان از سایت شما ایجاد می کند. اگر یک بروزرسانی نتواند انجام شود، به طور خودکار سایت وردپرس خود را به آخرین پشتیبان باز می گرداند. این یک ویژگی عالی است که شما را در برابر خطاهای به روز رسانی محافظت می کند.

با پشتیبان گیری BoldGrid، شما می توانید تا ۱۰ آرشیو پشتیبان در داشبورد خود و تعداد بیشتری در مکان های ذخیره سازی از راه دور مانند Amazon S3، FTP یا SFTP ذخیره کنید.

خلاصه اینکه BoldGrid یک افزونه پشتیبان گیری ساده وردپرس است که می توانید برای پشتیبان گیری وب سایت خود استفاده کنید. مزیت استفاده از این افزونه مجموعه ای از ابزارهای قدرتمند دیگر است که شما با خرید این افزونه دریافت می کنید.

۵- افزونه پشتیبان گیری BlogVault

BlogVault بهترین سرویس پشتیبان گیری برای وردپرس

BlogVault یکی دیگر از محبوب ترین سرویس های بک آپ گیری از وردپرس است. این نرم افزار به عنوان یک سرویس (SaaS) راه حل است و نه فقط یک افزونه وردپرس. این مستقیما از طریق سرورهای BlogVault پشتیبان را ایجاد می کند، بنابراین بار صفر بر روی سرور شما وجود خواهد داشت.

افزونه BlogVault بصورت روزانه و به طور خودکار یک نسخه پشتیبان از وب سایت تان را ایجاد می کند و همچنین به شما اجازه می دهد تا به صورت دستی پشتیبان گیری کنید. این افزونه دارای یک ویژگی پشتیبان گیری افزایشی هوشمند است که برای بارگیری حداقلی سرور فقط از تغییرات افزایشی پشتیبان گیری و با اطلاعات قبلی همگام سازیشان می کند. این کار یک عملکرد بهینه را برای سایت شما تضمین می کند.

علاوه بر پشتیبان گیری، این افزونه به شما کمک می کند که وب سایت خود را به راحتی بازیابی کنید. شما می توانید یک آرشیو ۹۰ روزه را ذخیره کنید، بنابراین می توانید سایت خود را از هر مشکلی نجات داده و آن را بازیابی کنید.

همچنین دارای ویژگی built-in سایت است که به شما اجازه می دهد وب سایت خود را به راحتی تست کنید. به علاوه، یک گزینه برای جابجایی آسان وب سایت تان به میزبانی دیگر را فراهم می کند.

گر چه ویژگی های BlogVault جالب توجه هستند اما قیمت این افزونه در مقایسه با سایر افزونه ها کمی گران است. شما باید ۸۹ دلار برای طرح اصلی که مجوز برای ۱ سایت را ارائه می دهد، پرداخت کنید.

۶- افزونه پشتیبان گیری BackWPup

BackWPup رایگان افزونه پشتیبان وردپرس

BackWPup یک افزونه رایگان است که به شما امکان می دهد تا پشتیبان گیری کامل وردپرس را به صورت رایگان ایجاد کنید و آن را در فضای ابر  (Dropbox، Amazon S3، Rackspace، و غیره)، FTP، ایمیل یا رایانه خود ذخیره کنید.

افزونه BackWPup برای استفاده بسیار آسان است و اجازه می دهد تا شما برنامه ریزی پشتیبان گیری خودکار را با توجه به زمان بندی به روز رسانی سایتتان تنظیم کنید. بازیابی یک سایت وردپرس با استفاده از نسخه پشتیبان نیز بسیار ساده است.

نسخه BackWPup Pro دارای ویژگی پشتیبان گیری بر اساس اولویت، توانایی پشتیبان گیری در Google Drive و برخی از ویژگی های دیگر است.

این افزونه در بیش از ۶۰۰،۰۰۰ وب سایت مورد استفاده است، افزونه BackWPup یک جایگزین عالی برای دیگر افزونه های بک آپ گیری از وردپرس ذکر شده در این لیست است. نسخه premium این افزونه دارای ویژگی های قدرتمند بیشتری از جمله ترمیم سریع وب سایت از طریق پس زمینه با یک برنامه مستقل است.

۷- افزونه پشتیبان گیری Duplicator
تکثیر وردپرس افزونه

Duplicator یک افزونه محبوب وردپرس است که برای جابجایی سایت های وردپرس استفاده می شود و علاوه بر آن ویژگی بک آپ گیری از وردپرس را نیز دارد.

این افزونه اجازه نمی دهد که پشتیبان گیری های خودکار و برنامه ریزی شده را ایجاد کنید، که خود این مطلب باعث تنزل آن از یک نسخه ایده آل بک آپ گیری از وردپرس می شود. و برای بک آپ گیری از سایت تان بوسیله این افزونه باید به صورت دستی اقدام کنید. با این حال این افزونه کاملا رایگان است و هیچ هزینه مالی به شما تحمیل نمی کند.

ایده نهایی

هر افزونه بک آپ گیری از وردپرس که در این لیست ذکر شده دارای مزایا و معایب خاص خود است، اما همه آنها نسخه پشتیبان کامل وردپرس و همچنین ویژگی های پشتیبان کامل پایگاه داده را ارائه می دهند.

اگر دارای یک سایت بزرگ و حرفه ای هستید استفاده از افزونه VaultPress سبب می شود که به جای پشتیبان گیری از تمام فایل های خود در هر روز یا هر ساعت، تنها از آنچه در سایتتان به معنای واقعی کلمه به روز شده و آن هم در عرض چند دقیقه پشتیبان تهیه شود.

اما اگر شما یک وب سایت کوچک تا متوسط ​​را اجرا می کنید و امکان پرداخت هزینه های ماهانه ذکر شده را ندارید، بهتر است از افزونه محبوب UpdraftPlus استفاده کنید و از تمام ویژگی های قدرتمند آن مانند رمزگذاری پشتیبان، جابجایی پشتیبان گیری رمزگذاری شده و گزینه های ذخیره سازی ابر بهره ببرید.

در نهایت برای انتخاب بهترین افزونه بک آپ گیری از وردپرس، حتما به توانایی های مالی خود و ویژگی های افزونه ها و همچنین نیازهایتان در سایت خود توجه داشته باشید. و البته به شدت توصیه می کنم که فایل های پشتیبان گیری خود را در یک سرویس ذخیره سازی شخص ثالث مانند Dropbox، Amazon S3، Google Drive و غیره ذخیره کنید تا بعدا در بازیابی و کابردشان در سایتتان با مشکل مواجه نشوید.

در پایان امیدوارم این مقاله در رابطه با بک آپ گیری از وردپرس برایتان جالب و کاربردی بوده باشد.

منبع: wpbeginner.com

سوالی دارید؟ سوالتون رو در نظرات مطرح کنید 🙂 

مطالب مرتبط:

آموزش تهیه نسخه پشتیبان از پایگاه داده وردپرس به صورت دستی

آموزش ایجاد یک صفحه تمام عرض در WordPress

ایجاد فرم های ایمیل مارکتینگ با افزونه Constant Contact

پشتیبانی وردپرس

منبع: تیک‌تم – ارائه دهنده: قالب آرایشی وردپرس –  امنیت وردپرس – پشتیبان وردپرس

  • ۹۸/۰۱/۱۹
  • maryam javaher

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی